ІПП на ІІІ Всеукраїнській конференції з психолого-андрагогічної підтримки педагога

20 жовтня 2025 року директор Інституту прикладної педагогіки, доктор педагогічних наук, професор, заслужений учитель України Василь Шуляр та заступник директора з науки, доктор історичних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України Тетяна Бевз взяли участь у ІІІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Психолого-андрагогічний супровід розвитку педагога в умовах післявоєнного відновлення освітнього середовища», приуроченій до 85-річчя МОІППО.

Під час відкриття конференції Василь Шуляр звернувся до учасників з вітальним словом від Інституту прикладної педагогіки та як колишній очільник МОІППО, наголосивши на важливості людяності, партнерства та моральної підтримки педагогів у процесі повоєнного відновлення освітнього середовища.

Василь Шуляр виступив із доповіддю «Цінності партнерства», акцентувавши увагу на тому, що саме партнерська взаємодія, людяність і взаємна підтримка є фундаментальними для збереження мотивації та професійної стійкості педагогів у часи трансформацій та відновлення освітнього середовища.

У своїй доповіді професор Василь Шуляр наголосив, що цінності є духовним стрижнем професійної спільноти педагога, а партнерство — це внутрішня культура взаємодії, що дозволяє зберігати довіру та опору навіть у періоди турбулентності. Він окреслив еволюцію партнерства: від післяковідного згуртування — до солідарності під час війни — та до повоєнного партнерства спільної відповідальності за відновлення освіти, яке сьогодні формується між громадами, бізнесом, університетами, державними структурами та громадськими організаціями. Саме на таких засадах Інститут прикладної педагогіки розвиває проєкт «Освіта. Діти. Майбутнє», де партнерство стає не лозунгом, а механізмом реальної підтримки педагогів.

Своєю чергою, Тетяна Бевз представила доповідь «Психолого-андрагогічні стратегії формування національної стійкості педагогів у процесі відбудови освітнього простору», у якій висвітлила роль практик підтримки, гуманітарної реабілітації та дорослої освіти у зміцненні професійної та ціннісної автономії сучасного педагога.

У своєму виступі професорка Тетяна Бевз підкреслила, що національна стійкість сьогодні перестає бути теоретичною категорією і стає умовою збереження самої української ідентичності. Вона наголосила, що педагог — це не лише носій знань, а провідник цінностей і смислів, а отже, формування його внутрішньої стійкості потребує психолого-андрагогічних стратегій, які допомагають перетворювати травматичний досвід на ресурс відновлення й професійного зростання. Науковець представила підхід, що поєднує андрагогіку, трансформаційне та емпіричне навчання — як основу нової гуманітарної архітектури підтримки педагога у повоєнний період

Конференція об’єднала 219 учасників з різних регіонів України та стала майданчиком обговорення стійкості педагогів, безпеки та добробуту освітнього середовища, оновлених андрогогічних підходів, а також управлінських механізмів, що допомагають закладам освіти адаптуватися в умовах післявоєнних змін.

Для Інституту прикладної педагогіки участь у цій конференції є продовженням роботи над науково-практичними моделями підтримки педагогів у період відновлення та розбудови освітнього простору. Представлені доповіді стали частиною ширшої дослідницької та просвітницької діяльності ІПП, спрямованої на розвиток психологічної та професійної стійкості педагогів, а також оновлення освітнього середовища на засадах партнерства, ціннісності та людяності.

Поділіться цим дописом

Інші дописи

Вчителю

Гейміфікація в освіті: як ігрові елементи підвищують мотивацію та ефективність навчання

Чи задумувались ви, чому діти можуть із захопленням розв’язувати складні завдання у грі, але швидко втрачають інтерес до шкільних вправ?Усе просто: гра активує внутрішню мотивацію

Читати далі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *